Mijn favorieten

Verkopen

Uw woning verkopen via Tournois Makelaardij tegen een concurrerend tarief.
Wat doet Tournois Makelaardij dan precies voor deze voordelige courtage? Het antwoord is simpel: de volledige begeleiding van A-Z bij de verkoop van de woning, waarbij uw persoonlijke wensen, de uitgebreide service én natuurlijk de NVM kwaliteit voorop staan. Stapsgewijs de verkoop van de woning:

 

Stap 1: Vraagprijs bepalen
Een goede prijs voor uw woning is belangrijk. Niet te laag, maar ook niet te hoog. Daarom komen wij bij u thuis om de woning te inspecteren. Daarbij letten wij op de ligging en de technische staat van uw woning. Ook kijken wij naar financiële zaken als servicekosten, gemeentelijke belasting en/of erfpacht.
Belangrijk is de informatie over eventuele gebreken. U kunt daar – indien u dat niet meldt – door de koper achteraf op worden aangesproken. Via de NVM-database voor woonobjecten controleert ons kantoor verder de marktprijzen van vergelijkbare woningen in de omgeving.



 

Stap 2: Het publiciteitsplan opstellen
Goede marketing is ook bij woningverkoop belangrijk. Afhankelijk van uw wensen en budget stellen wij samen een uitgekiend publiciteitsplan op, waarbij kan worden geadverteerd in diverse media.
Uw woning wordt ook aangemeld in de NVM-database voor woonobjecten. Hierdoor worden automatisch alle NVM-makelaars op de hoogte gesteld van uw aanbod. Uw woning kan desgewenst ook uitgebreid op funda.nl worden geplaatst. Funda is al jarenlang de best bezochte woningsite van Nederland.
Doordat we een steeds grotere vraag uit België naar koopwoningen in Zeeuws- Vlaanderen geconstateerd hebben, zijn van al vanaf dag één deelnemer van de Stichting Zeeuws & Vlaanderen. Uw woning kan daardoor door ons ook aangeboden worden op de website www.zeeuw-vlaanderen.be.


Stap 3: De woning verkoopgereed maken
Zorg dat uw woning er netjes bij staat. Potentiële kopers moeten het gevoel hebben dat het prettig wonen is. Verhelp kleine mankementen, bijvoorbeeld een lekkende kraan, een klemmende deur en een raam met een barst. Zorg ook dat de tuin er uitnodigend uitziet.
U krijgt van ons de tips om uw huis optimaal te presenteren.


Stap 4: De bezichtiging
Wij coördineren en begeleiden de bezichtigingen. In overleg met u en de kandidaat-kopers, stellen wij een tijdstip vast. Zelf hoeft u niet bij een bezichtiging aanwezig te zijn. Het is zelfs beter van niet. Kijkers stellen namelijk vaak meer vragen als u er niet bij bent. Bovendien durven ze meer te zeggen en brengen ze eventuele onduidelijkheden gemakkelijker naar voren.
De bezichtiging biedt ons een goede gelegenheid te achterhalen waarom de kandidaat-koper geïnteresseerd is in juist uw woning en waar aanvullende vragen liggen. Deze informatie kan belangrijk zijn voor het bepalen van de strategie in de vervolgfase en uiteraard bij latere onderhandelingen.

Stap 5: De onderhandelingen
Voor de onderhandelingen kunt u vertrouwen op onze jarenlange ervaring. Door onze ervaring weten wij niet alleen wat uw huis minimaal moet opbrengen, maar ook hoe u er zoveel mogelijk voor kunt krijgen.
Vaak gaat een bod van een koper gepaard met zogenaamde ontbindende voorwaarden. Op basis hiervan kan de koopovereenkomst worden ontbonden. Bijvoorbeeld als de koper de financiering niet rond kan krijgen, geen huisvestingsvergunning kan krijgen of als er een negatieve uitkomst van een bouwkundig advies is.
Naast deze voorwaarden maakt u met de koper ook afspraken over de datum van levering en de zaken die achterblijven in het huis, al dan niet tegen een aanvullende vergoeding. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de gordijnen, de vloerbedekking of bepaalde verlichting.


 
Stap 6: De ondertekening van de koopakte
Wanneer u en de koper overeenstemming bereiken over de prijs, wordt de koopovereenkomst opgesteld. Hierin worden de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd. Lees de akte zorgvuldig door en zet pas uw handtekening als alles volgens u juist is weergegeven.
Schroom ook niet om nadere uitleg te vragen als iets u niet duidelijk is. Als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. De koper ontvangt een afschrift van de akte. Vanaf dat moment heeft hij nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin hij alsnog van de aankoop kan afzien. Eveneens kan het koopcontract nog ontbonden worden op basis van de ontbindende voorwaarden die erin staan.



 
Stap 7: Naar de notaris
De ondertekende koopakte en alle relevante stukken gaan samen met een kopie van uw rijbewijs of identiteitsbewijs naar de notaris. Zodra de notaris de koopakte heeft ontvangen, stelt hij een datum en een tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering. Een aantal dagen voor de levering krijgt u van de notaris een concept van de leveringsakte en een nota van afrekening. Samen controleren wij of de gegevens kloppen.
Op de dag van levering gaan we met u naar de notaris. U bent officieel geen eigenaar meer van de woning wanneer u de akte van levering bij de notaris hebt ondertekend en deze is ingeschreven bij het Kadaster.
Op het tijdstip dat daarvoor is vastgesteld in de leveringsakte, betaalt de koper de koopsom en, als dat van toepassing is, de prijs voor de roerende zaken die u achterlaat. Daarnaast regelt hij de aflossing van de eventuele lopende hypotheek op uw huis en de betaling van de rekening aan uw NVM-verkoopmakelaar. Het saldo dat overblijft, maakt de notaris over op uw rekening. U ontvangt dit nadat de akte is ingeschreven in het Kadaster. Dit is meestal één werkdag na de levering.

Wilt u graag meer weten, of Tournois Makelaardij direct inschakelen als verkoopmakelaar? Dan kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via ons emailadres info@tournoismakelaardij.nl, waarna één van onze medewerkers u snel zal bellen. U mag natuurlijk ook zelf bellen naar 0117 385080.